Soirée hypnose

5 augustus 2014 - Béziers, Frankrijk

Hallo allemaal,

Deze week was een bijzondere week. Ik zal zoals gewoonlijk per dag vertellen wat er is gebeurd.

Maandag:
Helaas ging de aquagym gewoon door. Altijd als ik aquagym moet geven, is het super mooi en warm weer. Soms denk ik zelf dat ik het nog warmer en nog meer beweeg dan de mensen in het zwembad. Daarna ging ik weer als een haast naar de cooking club. De kids gingen vandaag een hele cake voor zichzelf maken. Als vulling hadden ze de keus uit abrikozen en/of chocolade. Het zag er zo lekker uit! Later op die dag kwam een van mijn favoriete kindjes me de helft van zo’n stuk taart brengen. Echt super lief! In de middag had ik boodschappen gedaan ging ik weer bepakt en bezakt te voet naar huis. Toen ik op de camping aankwam kreeg ik een pakketje en een briefje in mijn handen geduwd van Séverine. Het pakketje was van mijn moeder met allemaal lekkere dingen erin. Er zat een maskertje in, stroop, borrelnootjes, nagellak, een puzzelboekje en snack a jacks. Echt super lekker. Heerlijk om weer eens wat spullen van thuis te hebben. De jam hier hangt me ook wel de keel uit. En chocoladepasta koop ik uit principe niet, omdat het hier super prijzig is. Volgens is het wel 6€ per ‘normale’ pot. Het briefje was van een familie op de camping. In het briefje bedankte ze me voor de leuke en fijne miniclub. Echt leuk om te horen dat mensen je inzet waarderen. Aan het eind van de middag was ‘lundi de la convivialité’ eindelijk kon ik ook meedoen. De Fransen vonden de boterhammetjes met stroop best lekker. En het aller belangrijkste was dat ik ook van hen mocht proeven. Lekker veel champagne met smaakjes er doorheen, taartjes, kaas, worstjes noem het maar op! In de avond was er weer karaoke avond, maar het was niet echt een succes. Er waren niet heel veel mensen in de bar. Ook ik ging al gauw terug naar mijn huisje om lekker te slapen.

Dinsdag:
Wat er dinsdag allemaal was, kan ik me eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Het was een warme dag maar er was heel veel wind. Ik ben 10 minuten op het strand geweest en vervolgens weer terug gegaan naar de camping, omdat het te hard waaide. Verder hebben we plannen gemaakt (Stephanie, Alexis en ik) voor woensdagavond. Oh ja ik heb waterspelletjes in het zwembad gedaan. Dat was best leuk! Weer eens iets anders.

Woensdag:
Deze dag was een bijzondere dag. Hij begon gewoon normaal met de aqyagym en vervolgens de miniclub. Ik heb trouwens ook niet meer super veel kindjes. Gewoon een mooi aantal tussen de 12 en 17 kindjes. Op die manier kan ik iedereen evenveel aandacht geven.  Verder heb ik lekker bij het zwembad gehangen en heb ik vervolgens de zumba en minidisco gedaan. Denise van zomerjobs ook een regio coördinator belde mij om te zeggen dat ze vanavond hier kwam slapen. Toen ze aankwam had ik lekker gekookt voor der. Of ja meer restjes gegeten. Tomaat met mozzarella, pizza, siele (vistaartje uit de regio), chips en stokbrood met kruidenboter. Als toetje had ik heerlijke vanille vla. Heerlijk heb ik gegeten. Om 00h00 zouden we richting Cap D’Agde vertrekken met Guillaume, de vriend van Stéphanie, Stéphanie, Alexis en ik. Denise wilde niet mee, want zij was moe van het al gereis en gewerk. Echter gingen we van te voren nog naar de hypnose avond. Dit is toch altijd zo’n happening hier. De hele camping wil het zien, maar niemand wilde meedoen. Dat snap ik wel, want iedereen is bang. Op een gegeven moment, wilde er niemand meer meedoen en keken alle gasten Denise en mij aan. Shitttttttttt dacht ik. En ja hoor voor dat ik het wist, deed ik mee aan de hypnose show. Het was zo’n bizar gevoel. Je staat helemaal stijf en je bent super geconcentreerd. Alles wat die man zegt, doe je vervolgens. Meerdere keren probeerde ik me echt te verzetten tegen wat mij werd opgedragen maar het lukte gewoon niet. De hele camping heeft zich dood gelachen om mij. Denise stond ook nog eens filmpjes te maken en ik bleef maar gehypnotiseerd. Ook had ik een super raar gevoel in mijn buik. Ergens was ik wel een beetje trots op mezelf dat ik het zo maar gedurfd had én dat ik alles verstond wat die man zei. De Franse taal zal ik hopelijk nooit verleren. Nadat de show was afgelopen heb ik sorry gezegd tegen Jionel (de zoon van de baas) hij was aan het werk en ik heb allemaal onaardige dingen gezegd. Ook dat wilde ik niet, maar verzette had geen zin.. Hij moest er heel hard om lachen en zei: “Aah maakt niks uit Renée, super fijn dat je uberhaupt wilde mee doen anders was er helemaal geen show meer. We hebben flink om je gelachen. “ Ik schaamde me echt haha.  Toen hebben Denise en ik nog wat gedronken en zijn we verder gegaan naar de discotheek in Cap D’Agde. Cap d’Agde is super toeristisch. Je kan het vergelijken met Blanes of Salou. We hebben daarom ook, omdat er zoveel mensen waren, een uur lang in de rij gestaan. Verder zijn de drankjes daar super duur. Een redbull kost 10€. Alsof het geld aan de bomen groeit. Het was wel echt een leuke avond. Het thema was   “Were are kitsch”. Iedereen was verkleed en er werden allemaal foute Franse nummers gedraaid en soms werd er een Engels nummer doorheen gegooid. Die waren helaas maar op een hand te tellen. Toen we thuis kwamen, ging ik snel slapen want niet veel later zou de miniclub alweer beginnen.

Donderdag:
Het viel me toch zwaar hoor ’s ochtends de miniclub, maar de kids waren best lief vandaag. We gingen een droom boom maken. Je moest een boom knutselen en aan die boom kwamen al je favoriete dingen te hangen, zoals pizza’s of een hockeystick. Alles waarvan je droomde moest je knutselen en vervolgens in de boom hangen. Denise had een gesprek met Séverine en het blijkt dus dat ze super tevreden over me zijn. Ze had nergens wat op aan te merken. Schouderklopje waard dus. Ik was best wel trots op mezelf. Hetgeen wat ik het aller fijnste zou vinden is als Séverine dit ook zelf tegen mij zegt… Dat maakt het leven een stuk leuker. Na het snoep en chips spel in de middag ging ik de speurtocht voor het schat zoeken maken. Er waren super veel kinderen die meewilden doen. Dat had ik totaal niet verwacht. De kindjes waren verdeeld. Een Nederlandse/Engelse groep en een Franse groep. Ik had een moeder gevraagd of ze mee wilden lopen en de Nederlandse/ Engelse kindjes te begeleiden. Echt super lief! Ik zou de Franse kinderen doen, want Franse kinderen zijn altijd heel druk, luidruchtig en deze waren ook heel lastig. Eigenlijk mag ik het niet zegen, maar de Franse in juli zijn leuker dan de Franse van augustus. Ik mag ze natuurlijk niet allemaal over een kam scheren maar over het algemeen zijn deze kids lastiger. Mijn Franse groep kinderen hadden ook onderling ruzie en gingen rennen over de camping. Ze waren echt niet lief.  Terwijl ik al meerdere keren had gezegd wat de regels waren. Op een gegeven moment kwam er een vrouw naar me toe en zei: “Renée jij hebt wel echt veel geduld…. “ Uiteindelijk hadden we de schat tegelijkertijd met de Nederlandse groep gevonden en had ik de schat netjes verdeeld. Sommige kinderen hadden mij ook netjes bedankt voor de leuke speurtocht anderen renden naar huis, omdat ze vonden dat ze niet genoeg snoep hadden gekregen.  Mijn hoofd deed werkelijk zoveel pijn van al die gillende kinderen dat ik in de bar nog maar wat ben gaan drinken om mijn hoofd leeg te krijgen. Heerlijke eventjes rust. Algauw werd ik uitgenodigd bij Julie, de vriendin van Jionel aan tafel. Zij is wel aardig, maar zij praat alleen zoveel. Dacht ik eindelijk wat rust te hebben gevonden ging zij honderden verhalen tegen me vertellen. Na mijn drankje en ijsje ben ik snel mijn bed ingevlogen.

Vrijdag:
Aquagym jippie………. Vandaag had ik 14 mensen in het zwembad. Mijn persoonlijke record. Echt veel hoor! Ik heb tot nu toe nog geen commentaar meer gekregen dus ik ook daar ben ik best blij mee. Na de aquagym ga ik altijd snel door naar de miniclub. Vandaag gingen we slingers maken. Echt super leuk! De kids hadden echt lange slingers gemaakt. Vandaag ging er ook een gezin weg die best lang was gebleven. De kinderen wilden nog met me op de foto en de ouders hadden me hartelijk bedankt voor de goede zorgen en miniclub. Ze vertelden dat hun kinderen er met plezier heen gingen. Eigenlijk vind ik het ook best leuk om met kinderen te werken, maar ik ben gewoon geen entertainer. Juffrouw zijn past dus opzich best goed bij mij. Het lijkt mij zelfs leuk om in de kinderopvang te werken. Echt gek dat je jezelf toch iedere keer weer beter leert kennen. In de middag doe ik zoals gewoonlijk niet veel, omdat het voor alles te warm is. Als ik mijn arm op til, breekt het zweet mij al uit. In de middag ben ik met de jongens gaan pingpongen. Het was best leuk. Eindelijk eens grote jongens die goed kunnen pingpongen, of ja beter dan de kleintjes. ’S Avonds heb ik weer met Steph gegeten. Dit maal had ik vlees met een lekker sausjes, zelf gehaalde frieten en tomaten gemaakt als avondeten. Daarna was het weer tijd voor waterpolo. Echter moesten we gewoon blijven zitten ook toen het keihard ging regenen. Dat vind ik toch wat minder.. Bij Stephanie was het zelfs zo erg dat ze er ziek van was geworden en zich de dag er na ziek had gemeld.

Zaterdag:
Alweer de laatste dag van week 3. Ik ben hier was drie weken bedenk ik me nu net… Jeetje toch voelt dit verblijf voor mijn gevoel langer dan toen ik au pair was. Ik had een hele rustige miniclub. Maar liefs 6 kindjes. Maar vandaag was het wel zwarte zaterdag en nu hebben heel veel Fransen vakantie. Misschien dat het daar aan ligt? Agh ik vind het in ieder geval niet erg. We gingen een mega grote slinger maken, zodat we die konden ophangen in de miniclub. De miniclub is namelijk zo saai, maar de kids hebben goed hun best gedaan om versieringen te maken. In de middag heb ik super vieze pasta gegeten met kaas. Echt heel vies. Aan het eind van de middag heb ik gevoetbald met de kinderen. Voetbal toernooien vind ik nooit zo leuk. Er zijn net te weinig mensen om vier teams te maken. Dus nu doe ik iedereen bij elkaar. Maar dat werkt soms voor geen meter. De grote spelen namelijk nooit samen met de kleintjes. Echt stom. Ze willen ook altijd Frankrijk tegen de rest doen. Maar uit ervaring weet ik dat dan bij sommige de stoppen door gaan slaan. Dus ik doe ik dat maar niet. Jette belde dat ze al op mijn camping was en wachtte vervolgens bij mijn mobile home! We zouden lekker gaan uiteten en de dag erna met Trudy, ook een animatrice net zoals Jette en ik, Béziers gaan bezoeken. Een stad die niet heel ver hier vandaan is. In de avond hebben de kinderen voor hun ouders gedanst en ze waren super trots op zichzelf. Ik was ook trots op hun. Na de dansjes zijn Jette en ik samen gaan uiteten in Grau d’Agde op de boulevard bij een lekker tapas restaurant. Super lekker gegeten. Na het eten zijn we naar huis gegaan en op direct naar bed, omdat we de volgende dag vroeg op moesten.

Zondag:
De wekker ging al om half 8… Zo vroeg sta ik normaal nooit op. Altijd lekker pas om 9 uur. Op naar het station en de trein kwam precies aan toen wij aankwamen. Wat een goede timing. Béziers is maar tien minuutjes met de trein. Echt een kippenstukje. We zijn gaan wandelen door de stad opzoek naar het VVV-kantoor. Dat duurde wel nog eventjes voordat we het vonden. Het was op een super mooi pleintje. We hebben gewandeld door heel Béziers. Gelukkig is Béziers niet super groot, want op een gegeven moment waren super moe van al dat geloop. Dus toen hebben we een lekkere koude fles water gekocht en hebben we op een bankje gezeten en gewacht op Trudy.  Trudy is animatrice op de camping Oliveraie, waar mijn familie en ik al jaren komen. Jette is animatrice op Le Robbison in Marsaillan plage. Niet heel erg ver van mij vandaan. We hebben lekker gegeten in een restaurantje. Wat een top restaurant! Salade, pizza’s,  biefstukken, visgerechten en heerlijk desserts allemaal heerlijk en totaal niet duur. Volgens mij vond die man ons wel interessant, want we kregen allemaal lekkere drankjes van hem.  Op een gegeven moment moesten we alles zo snel opdrinken, want Jette en ik de trein moesten halen van 16h00 en het was al 15h20.. En het is nog best een stukje lopen naar het station toe. Nadat we aankwamen in Agde splitsten onze wegen. Jette werd op gehaald en ik moest naar de camping lopen. Op mijn weg naar de camping kwam ik de nachtbewaker tegen. Bobo, zo heet hij, en ik zijn friends. Ik kan het echt goed met hem vinden. Gelukkig kon ik meerijden en hoefde ik dat pokken end niet te lopen. Hij vertelde mij dat  hij al vanaf april iedere nacht heeft gewerkt met een vrije dag in die drie maanden… Echt niet normaal. Hij zei ook dat hij echt geen zin meer had en dat hij doodop was. Arme man. Vervolgens ben ik nog snel naar de weg gerend, omdat ik fruit moest hebben. Maar toen ik eindelijk thuis was, voelde ik me zo ziek. Ik had hele erg last van mijn maag. Ik heb de hele avond en nacht er last van gehad. Afgezien van de maagpijn heb ik een heerlijke zaterdagavond/ zondag gehad. Het voelde als vakantie. Nog maar twee weekjes te gaan en dan ben ik weer thuis! Ik verheug me er enorm op. Ben blij als ik weer een normaal bed heb en normaal slaap. Ciao.

1. Erna:
    6 augustus 2014
    Ben eigenlijk wel hel erg nieuwsgierig wat je allemaal verteld hebt tijdens de hypnose. Volgens mij was je super eerlijk?
    Liefs mama