Het gaat om de fun......

26 juli 2014 - Agde, Frankrijk

Hallo allemaal,

Week twee is alweer geëindigd.  Deze keer zal ik het weer in dag volgorde schrijven dat is wat overzichtelijker ;-).

Zondag:
Mijn eerste vrije dag. Niet dat ik me zo suf werk, maar mijn werk is gewoon heel erg vermoeiend en lekker een dagje niks is ook niet verkeerd. Yvette kwam mij vandaag halen. Ik zou een dagje mee gaan naar Oliveraie om te buurten daar en lekker te relaxen.  Ik zat heerlijk op het stoepje op haar te wachten. Het was niet heel erg mooi weer.  De lucht was grijs en er leek een hevige regenbui aan te komen. Daar was Yvette eindelijk dan. Ik was echt blij haar te zien!!! We hebben nog best lang over de heen reis gedaan. Normaal gesproken is het vanaf Agde naar Laurens 40 minuutjes. Maar onderweg kwamen we een kleine file tegen en we gingen nog pinnen in Magalas. Een dorpje naast de camping. Het was leuk om iedereen weer te zien. Coco en Roxy waren er natuurlijk en ook Henri. Ik had me zo op de frieten van Henri verheugd en gelukkig kregen we die ’s middags ook met een lekker soepje erbij. Daarna ben ik naar de bar gegaan om iedereen goeiendag te zeggen. Het was echt leuk om iedereen weer te zien! Vervolgens gingen we eten met Friese vrienden van Yvette en Henri. Hele aardige en gastvrije mensen, ik heb me toch een partij gelachen. Het was ook leuk om de meisjes weer te zien. Ze waren echt veranderd en ik had ze bijna niet meer herkend. Uiteindelijk werd er besloten dat ik een nachtje zou blijven slapen. Yvette zou mij de volgende ochtend dan naar huis brengen. Ik sliep samen met Roxy. Vervolgens ging de wekker al weer vroeg en was het tijd voor mij om naar huis te gaan. Helaas… ik had nu al helemaal geen zin meer om naar de camping te gaan…

Maandag:
Nadat ik was aangekomen op de camping heb ik me snel opgefrist en  begon ik ook direct  met mijn favoriete activiteit, namelijk: aquagym. Er waren maar liefst vijf mensen in het zwembad te vinden die lekker actief bezig wilden zijn. Er is een Frans echtpaar die komen echt altijd. En die man van het echtpaar is zo niet ritmisch. Hij doet mij ook nooit goed na.  Het is echt komisch en ik moet altijd om hem lachen.  Na de aquagym haast ik me altijd snel naar de miniclub. Op maandag hoef ik gelukkig nooit zoveel te doen, want dan komt er een vrouw met de kinderen koken. Deze keer gingen we jam maken. Na een uurtje waren we echter al klaar, omdat jam maken niet heel veel werk is. Het leek me een goed idee om in de middag naar het strand te gaan met als doel om daar eventjes bij te slapen en tot rust te komen. Als ik namelijk op de camping blijf laten de campinggasten me geen vijf minuten met rust. Iedereen wil vanalles van me weten.  Het was alleen niet uit te houden op het strand. Het waaide zo hard! Maar toch ging ik lekker liggen op mijn handdoekje. Een uur heb ik er gelegen, want toen ging het echt niet meer. Ik had overal zand zitten zelf in mijn oren. Ik voelde me net zo’n zand monster. Toen ik terug kwam op de camping zijn Jionel (zoon van de campingbaas) dat zelfs mijn gezicht onder het zand zat. Hij is trouwens mijn favoriet  van de familie. Hij is altijd super aardig en geïnteresseerd dat kan ik van de rest van de familie niet zeggen. In de middag ging ik met een paar meisjes pingpongen en was ik in principe al klaar.  In de avond kwam er een man optreden dus ik dacht laat ik eens gaan kijken. Het was zo leuk! Het was een soort karaoke optreden. Die Fransen zijn echt gek hoor. Allemaal gingen ze dansen en zingen. Natuurlijk als animatirce moet ik je ook meedoen, want dat hoort bij je voorbeeldfunctie. Op een gegeven moment krijg ik zelf de microfoon in mijn handen geduwd… moest ik een Frans liedje gaan zingen. Gelukkig kende ik het liedje en was het geen probleem. Alleen kan ik niet zo mooi zingen, maar agh het gaat om het plezier. Op het eind van de avond heb ik nog met wat Nederlanders geklets en toen was het bed tijd voor mij. Het was inmiddels al half een.

Dinsdag:
Dinsdag is altijd een rustige dag. Ik doe ’s ochtend de miniclub. Er waren deze keer veel nieuwe gezichten. Dat is natuurlijk logisch, want op zaterdag en zondag gaan er altijd veel gezinnen weg en komen er nieuwe voor in de plaats. Er waren ook heel veel ouders die vandaag kwamen helpen. Sommige vind ik echt super irritant, omdat die dan gewoon heel iets anders gaan doen. Ik had vandaag als activiteit om een bloempje maken voor aan het rietje. Gingen ouders met hun kinderen gewoon een masker maken. Dat vond ik echt niet leuk. Heb ik moeite gedaan om iets te bedenken, gaan ze iets anders doen. Ik heb maar niks gezegd, want ik dacht iedereen is anders en het is vakantie voor die mensen.  Het tweede uur hebben we een waterspel gedaan. Iedereen had zijn fles gevuld met water en het doel was om met een bal iemand anders zijn fles om te gooien. Ze vonden het echt leuk. Daarna heb ik snel gegeten en ben ik boodschappen gaan doen. Het is ongeveer 40 minuutjes lopen naar de Super U.  Bepakt en bezakt liep ik terug naar mijn mobilehome om vervolgens alles in de ijskast te doen en eventjes uit te rusten. Daarna ben ik lekker met de kids gaan zwemmen dat had ik immers belooft. Belofte maakt schuld. Mijn vriendin Stephanie, de badmeester(es) had verteld dat een kindje in het zwembad had gepoept dus moest het zwembad schoongemaakt worden. Om vier uur zou het verholpen zijn. Nou hop iedereen springt om vier uur het zwembad in. Even later zegt Melissa, een Frans meisje: “Kijk Renée de poep is niet goed opgeruimd!!!” Er lagen nog allemaal resten van de poep. Ik zal niet in details treden, maar erg fris zag het er niet uit. Dus iedereen opnieuw het zwembad uit en het werd opnieuw schoongemaakt.  Uiteindelijk omdat het zou lang duurde, had mijn bazin besloten om het zwembad te sluiten voor vandaag. Daar waren de Fransen natuurlijk niet blij mee die beginnen dan te gelijk te zeuren.  In de avond hoefde ik niets te doen dus dat was wel lekker.

Woensdag:
In de ochtend begon ik natuurlijk weer met de aquagym. Die vrouw van het Franse echtpaar gaf mij vandaag een tip. Ik moest meer oefeningen doen met de benen, omdat ze dat niet zwaar genoeg vonden. Ze zei het heel aardig en ik vind het ook absoluut niet erg ik sta open voor tips. Dat kwam opzich goed uit, want ze moesten tegen de kant aan leunen en been oefeningen gaan doen. Vervolgens gaan rennen en snel gaan bewegen. De armoefeningen gaan opzich wel goed nu. Nadat de les voorbij was, kwam die Franse vrouw weer. Ze was blij dat ik de zwaardere oefeningen had gedaan. Vervolgens kwamen er twee Nederlandse vrouwen zij wisten het allemaal veel beter. Maar deze dames zeiden het niet aardig. Ze zei: “Ik heb het eens bekijken de vorige keren en voor mij is er absoluut geen uitdaging betreft de beenoefeningen. Dus dat betekent dat ik de volgende keer niet meer kom. “ Ik moest echt eventjes tot tien tellen. Ik antwoorde daarop: “Helaas ben ik geen sportinstructrice en daarbij heb ik geen opleiding gedaan om aquagym te geven. Dus ik doe mijn best. “ Was ik net in het stadium dat ik er niet meer slecht van sliep, krijg ik zo’n opmerking. Ze zal het vast goed bedoelen en nogmaals alle tips zijn welkom, maar men moet niet vergeten dat we gewoon op de camping zijn en niet in de sportschool… Ik zal zeker wat oefeningen aanpassen maar een geweldige aquagym zal ik nooit geven. Daarna heb ik bij de miniclub een kleurplatenwedstrijd gehouden. Normaal vinden ze kleuren saai, maar nu deden ze allemaal super goed hun best. Er worden morgen namelijk een paar (kleine) prijzen uitgereikt aan de mooiste en grappigste kleurplaten. Natuurlijk deel ik de prijzen tactisch uit. In de middag ben ik naar Agde gegaan daar was ik pas een keer geweest en ik wilde het dorpje wat beter bekijken. Agde is niet veel bijzonders. Het zoals elk Frans dorpje. Het heeft een kerk, een binnenplaats, een fontein, barretjes en restaurantjes. Het is opzich wel sfeervol. Daarna ben ik weer naar de veel te dure spar gegaan om prijsjes voor de kleurplaten te kopen. Ik had besloten om ook koekjes te kopen, zodat iedereen koekje kreeg. Het is namelijk vervelend als je niet wint, maar helaas dat het is leven… Ik won trouwens ook nooit een kleurwedstrijd!!!!! Dan versierde ik het met glitters en allemaal andere tierlantijnen maar ik won nooit. Daarna heb ik nog uitgerust in het zwembad en toen begon de zumba les alweer. Cecile, een heel aardige en sportieve vrouw, geeft de zumba les. Zij is zo goed! Niemand houdt haar tempo bij. Na de zumba les hebben we altijd de minidisco. Deze keer ging Florian me helpen, want jongetjes vinden het namelijk leuk als ze een grote jongen zien dansen. Die tactiek heeft goed uitgepakt, ik heb super veel jongetjes zien dansen. Daarna ben ik lekker gaan douchen en mijn bed ingekropen.

Donderdag:
De kids worden niet meer zo verlegen. Zo lopen gewoon mijn mobile home binnen om vervolgens met me te kletsen. Natuurlijk wel heel lief en schattig. Maar zo maar naar binnen wandelen vind ik niet oké. Altijd eerst netjes kloppen. Vervolgens geef ik ze altijd een snoepje en dan gaan we ze weer.  Volgens mij zijn er vandaag wel 10 kinderen langs geweest… Ook vanochtend was er weer de miniclub. Voor heel veel kindjes was dit laatste miniclub, omdat veel gezinnen morgen terug naar huis gaan. Echt heel erg jammer. Moet ik weer nieuwe kindjes leren kennen. Er zijn echt super veel Nederlands op de camping aangekomen. De baas maakte ook als grapje dat er in Nederland niemand meer over is. Vandaag tijdens de laatste twintig minuten mochten de kids mij nat maken. En wat een pret hadden ze niet wel. Ik was drijf en drijf nat. Er is ook een filmpje van gemaakt ik zal het op mijn blog zetten. Donderdag vind ik altijd zo’n vermoeiende dag. Het is de dan bijna weekend, maar toch nog niet. Ik moet dan altijd nog drie dagen werken… Eigenlijk werk ik maar 5 uurtjes per dag, maar het is echt heel vermoeiend. Als ik niet werk en rustig bij het zwembad zit, word ik van alle kanten besprongen door kinderen die met mij het zwembad in willen. Wel schattig en lief hoor, maar soms is uitrusten ook wel fijn. In de middag heb ik gebasketbald. We hebben het een uurtje gedaan. Zelfs om 17h00 is het nog te warm om te basketballen. Hier is het tot nu toe pas een dag slecht weer geweest, voor de rest alleen maar boven de 35 graden. Een voordeel daarvan is dat ik wel al een kleurtje begin te krijgen. In de avond zouden we met de kindjes gaan optreden. We zouden drie groepjes maken en ieder groepje zou een dansje doen in de gemaakte kostums van de ochtend. Alleen was iedereen in Agde. Er is daar de hele week al een grootfeest, met livemuziek en optredens. Dus niemand wilden komen L … Gelukkig was Séverine al weg. Maar ja ik denk altijd maar mensen hebben vakantie dus ze mogen doen en laten wat ze willen. Alleen vond ik het sneu voor de twee kindjes die wel wilden dansen…. ’S Avonds ben ik naar Grau d’Agde gegaan. Dat is een plaatsje naast Agde. Het is ongeveer 25 minuten lopen.  Daar heb ik wat gedronken en churros gegeten. Dat zijn dikke stengels van deeg met heel veel suiker. Er was grote band die een show gaf op het strand. Het was echt heel erg leuk en er waren wel honderden mensen. Vervolgens ben ik terug gegaan, om lekker te gaan slapen. Bijna bijna weekend……….

Vrijdag:
Vanochtend weer de aquagym gedaan. Gelukkig was die ene vrouw er niet haha. Ik heb gewoon mijn best gedaan zoals altijd. Ik ben helemaal lek geprikt. Overal en nergens heb ik muggenbulten zoals; op mijn vingers, tenen, gezicht, buik, billen, rug armen en zelf op mijn voeten. Het moet niet gekker worden. Daarbij jeukt het ook zo ontzettend! Ik zit de hele dag te krabben. De miniclub was best rustig, ik had 15 kindjes. Ik vond het heerlijk, want ik kon elk kindje genoeg aandacht geven en iedereen leek tevreden te zijn. We gingen vandaag een puzzel maken van een pizzadoos. Vervolgens hebben we flink spelletjes gedaan en iedereen was blij. In de middag heb ik lekker niks gedaan en zoals gewoonlijk een middagdutje gedaan. Ik moet het wel niet meer te vaak doen, want ik dan ben ik zo duf als een konijn de uren die daarop volgen. Ook heb ik gefrisbeed. (Geen idee hoe je het schrijft?!) Het was nog maar de vraag of mijn animatie door zou gaan, omdat het flink aan het onweren en aan het regenen was. Maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna heb ik eten gekookt, want Stéphanie kwam gezellig eten. Heeft iemand trouwens ook tips tegen mieren? Groene mieren, mieren met vleugels, hele kleine mieren en gewone zwarte mieren zijn allemaal te vinden in mijn mobilehome. Opruimen en de afwas doe ik iedere dag om het ongedierte buiten te houden. Zelfs leeg ik de prullenbak iedere dag, omdat ik geen deksel heb. Dus waaraan ik zoveel mieren te danken heb, weet ik ook niet.  Vandaag had ik wel 10 kindjes die eventjes kwamen kijken hoe het met me ging. Wel schattig, maar ik ben altijd duidelijk en zeg dat ze op een gegeven moment weg moeten.  Met Stephanie heb ik lekker gegeten, het is wel een kletskous. Maar een lieve meid. Er zit een foto bij voor de nieuwsgierige onder jullie.  De zwembadavond was ook goed gegaan. Er waren heel veel mensen die nog eventjes een duik wilden nemen. Lekker op tijd naar bed, want dit weekend wordt gezellig. Ik ga namelijk met een vriendinnetje een avond/nacht en dag naar Avignon toe. Lekker van de camping af en cultuur snuiven. Ik zal jullie vertellen hoe het was.