Avignon

29 juli 2014 - Avignon, Frankrijk

Hallo lieve allemaal,

Vandaag ga ik jullie vertellen hoe mijn kort weekendje in Avignon was. Zaterdag na de het voetbal toernooi ging ik als een haast naar de trein. Het is ongeveer 40 minuten lopen. Dus dat is nog net te doen. Het voetbal toernooi was eerder afgelopen, omdat het te warm was om te voetballen en iedereen wilde een duik in het zwembad nemen. Dus ik kon de trein een uurtje eerder nemen. Het was de stoptrein direct naar Avignon centre ville. Dat was ongeveer 1 uur en 45 minuten. Dus nog best wel een lange reis. Ik zou Dana, mijn vriendin, voor het station ongeveer treffen. We waren echt super blij elkaar weer te zien! Eventjes lekker bijkletsen en niet aan de camping denken.

In Avignon is er altijd in de maand juli een festival aan de gang. Dan zijn er door heel Avignon honderden straat optredens. In feite maken ze reclame op straat voor hun optreden en/of show dan geven ze je een flyer in de hoop dat je naar het ‘échte’ optreden komt kijken. Dat kost uiteraard geld. Maar het is niet super duur. Een paar jaar geleden ben ik daar ook met mijn ouders geweest, maar je beseft pas hoe leuk het is als je ouder bent.

Nadat we elkaar flink geknuffeld hadden gingen we lekker een hapje eten. Het duurde echt lang voordat we ergens op het terras zaten, omdat we naar elk straat optreden wilden kijken. Ik heb geen woorden voor de sfeer. Jullie moet het echt zelf meemaken. Vervolgens zaten we op een terras en hadden we lekker gegeten. Dana had een biefstuk met frietjes en ik had eend met rockefort (een sterke kaas) en frietjes. Het smaakte me zo goed! Sinds ik hier ben, heb ik nog geen frieten gehad en ze waren echt overheerlijk. Na het toetje, dat mij toch wel een beetje te veel was, gingen we op zoek naar hotel.  We hadden wel voorwerk gedaan, maar je kunt allemaal maar boeken als je een creditcard hebt. Helaas hadden wij die beide niet tot onze beschikking. Echter was elk hotel ‘complet’ vol…. Super logisch ook natuurlijk met het festival. We werden toch wel een beetje ongerust, maar agh voor alles is een oplossing te vinden. Uiteindelijk was er een kamer vrij in het Ibis hotel naast het station gelegen. Ze hadden ongeveer 100 kamers en er waren nog maar 3 kamers vrij. Wat een geluk hadden wij. Het was werkelijk een heerlijk bed. Met een deken en een lekker kussen. Je kon zelfs met blote voeten lopen. Toen ik eenmaal in bed lag, wilde ik niet meer uit bed. Ik heb geslapen als een roosje. Hier op de camping slaap ik niet echt goed. Het stikt hier van de muggen en mijn mobile home is een levende sauna. Daarbij heb ik geen dekbed. Dus ’s nachts lig ik onder mijn dunne laken. En vergis je niet het kan hier best afkoelen ’s nachts.

De volgende dag ging de wekker al vroeg. We hebben ons verzorgd en vervolgens zijn we uitgebreid gaan ontbijten in het hotel. Ik heb heel veel gegeten het was ook allemaal zo lekker. Croissantjes, pannenkoeken, cake, jus, melk, thee. Noem het maar op. Vervolgens konden we onze bagage en spullen daar laten staan en die op het einde van de dag ophalen. We gingen Avignon in en hebben lekker gewandeld en genoten van de straatartiesten en optredens. We hebben weer geluncht en een ijsje gegeten. Helaas was het toen alweer tijd om naar huis te gaan voor ons. We moesten beiden op tijd de trein naar huis nemen, anders zouden we niet meer op tijd op de camping arriveren. Mijn trein ging om 17h40 toen was Dana allang weg. Twee uurtjes met de trein tot Agde en vervolgens 40 minuutjes naar huis lopen. Het is ook zo saai lopen hier. In principe loop ik over de 80km wegen, omdat ik anders niet bij de camping kom.

Eenmaal aangekomen op de camping zag ik heel veel nieuwe gezichten en families. Op zondag en zaterdag gaan er altijd veel mensen weg en komen er altijd veel nieuwe mensen. De camping staat nog steeds niet helemaal vol. Er zijn heel veel Fransen en Engelsen op de camping. Steeds minder de Nederlanders te zien. Toen ik thuis kwam vroeg de buurvrouw waar ik was, omdat ze me het hele weekend nog niet gezien. Ze dacht dat ik naar huis was gegaan. De buurvrouw is zo nieuwsgierig, normaal is ze heel afstandelijk en doet ze vooral haar eigen ding. Ook prima, iedereen is anders natuurlijk. Niet dat ik nou een super sociaal mens ben haha.

Avignon was prachtig, ik heb enorm genoten. Helaas is het weekend weer voorbij en moet ik hier op teren voor de volgende week…. Wens me succes nog drie weken te gaan.

Liefs Renée

1. Tom:
    29 juli 2014
    Sur le pont.......
    Avignon...... ik vond het altijd (8x) heeeeeeeeel leuk.
    Thnx Renee,
    Pap
  2. Lettewies:
    30 juli 2014
    Leuk, je verhaal over Avignon! Ik ben er helaas nooit geweest...
    Succes met de komende 3 weken, gaat best lukken!!! Bisou,
    Lettewies
  3. Oma en opa:
    2 augustus 2014
    voor ons was Avignon ook een mooie stad met leuke herinneringen. Goed dat je iets onderneemt !!!